4. aug. 2012

Erlenmeyer Kolbe .... i naturfagslærerens ånd!

For et par år siden avsluttet jeg lærerstudiet med et heftig år med naturfag. Jeg beregnet blant annet jerninnholdet i ulike gjenstander, jeg prøvde å regne ut redoks-likninger og jeg lagde hockeypulver. Det var et svært lærerrikt år og ufattelig mye hardt arbeid, men tydeligvis har året satt dype spor, for nå er kjemien blitt en del av hverdagsinteriøret.







Jeg ELSKER formene, og særlig den lille korkballen som passer så perfekt oppi kolbene. Lyset danser mot kanten, og gjør disse til noen av mine mest dyrebare interiørskatter. Vi har også en annen kjemigjenstand som en del av våre bruksskatter, men denne skal jeg vise fram en annen gang.

For tiden står disse på Tv-benken, men etterhvert som gulvsliting går over til krabbing og klatring langs møbler, regner jeg med at disse skattene får audiens litt høyere oppe i møblementet!

God helg fra Hockeypulverdama!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du skriver en hilsen :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails