1. jan. 2010

Julekavalkade

I år (eller faktisk i fjor) ble vår første jul feiret i nyhuset. Dobbelt sett med besteforeldre og en stykk oldemor ble huset og litjspira stirret med store øyne på juletreet på julaften. Med lette advarsler og litt risting på hodet håpet vi at juletreet skulle få stå i fred, og jaggu meg har det gått fint - bank i bordet!!!! Pakkene klarte seg også under treet fram til gaveorgien startet i 19 tia på julekvelden, og litjspira sovnet fornøyd og mett kl 21, og drømte nok søte drømmer om både nissen, julematen og alle lysene hun kan peke på. Åh, hva ville jeg vel ikke gjort for slike enkle drømmer og få bekymringer!

Litjspira syntes medisterkake i brun saus var himmelsk, og det at vi fikk avbildet et smil skal sies å være en sjeldenhet, og dermed et sikkert tegn på at julematen falt i god smak;) litjspira er nemlig svært så sparsom på smilene når vi finner fram kamera, noe som resulterte i julekortbilde fritt for glis fra pia, men desto større glis fra meg og gartner'n;)


Jeg prøvde meg som blomsterdekoratør før jul, og klarte som kanskje noen har observert IKKE å pynte med rødt mot den blåe tapeten vår i spisestua, dermed ble både blomster, duk og annen pynt valgt utifra en hvit og sølvskala, og det som ikke gikk under denne kategorien ble med ut på trappa og ble sprayet sølv;)

Gartnern og Litjspira leker bjørnen sover, mens jeg venter spent på et lite VRÆL både underveis og på slutten av sangen;)


En svært så fornøyd Litjspire som koser seg (littegranne i allefall) hjemme fra barnehagen i julen;)

Godt nytt år fra oss som koser oss hjemme!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du skriver en hilsen :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails