24. aug. 2010

Sommeren varer evig!

åh, hvor deilig hadde det ikke vært om sommeren hadde vart for evig! kanskje ett lite avbrekk i desember med litt snødryss og julestemning, men tverdt julepynten hadde vært ryddet bort skulle sola tine snøen og la det bli vår på ei uka og sommern kunne feste grepet i februar! For tiden er jeg delvis arbeidsledig etter jakt på drømmelærerjobben (egentlig hvilken som hels lærerjobb) så da har jeg mye tid til å drømme meg bort til evig sommer, grønt gress og barføtter på en plen som for tiden ikke eksisterer (mere om dette senere)....

Slik blomstrer stemorsblomstene for 2-3uker siden (nå eksisterere de kun i inntørket og flat forstand) - mon tro om det er på grunn av mangel på grønne fingre eller sommer??? - det skal sies at stemorene til naboen bugner og vokser, så jeg sette min lit til å øke hagekunnskapene i løpet av vinteren.


Stemorene var i utgangspunktet nedklipt og stakkarslige etter at de fungerte som kakepynt i bryllupet, men etter 2 uker med litt sol og regn om hverandre (slik som en vanlig trøndelagssommer er) så blomstret de seg flotte og store.


Her ser dere stemorene i bruk som bryllupsmuffinspynt! Kaketårnbildet er tatt av vår bryllupsfotograf Eric Fagerheim AKA Fotofashion

Blomstrer dine hageblomster fortsatt? - og er det noen som har gode tips til stell av hageblomster????


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du skriver en hilsen :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails