17. nov. 2009

Stueglimt!

Stua vår er fortsatt ikke helt ferdig (vil den noen gang bli det...????) Vi har fortsatt 3 stykk møbler som jeg gjerne vil hvitifisere, en stykk knallgod ide' som skal opp på veggen over sofaen, en hel god del hvite vegger uten noe som helst blikkfang og en del hybelkaniner som spiser opp hjørnelistene... Jeg vil også benytte muligheten til å fortelle om et undervurdert interiørtips; legg mest mulig skolepapirer utover de eller så greie møblene, og få kunnskapen spredt utover av en 1 1/2åring! Fungerer som bare det hjem her ;)


Når man har små små (ja det skal stå små to ganger) barn som nylig har oppdaget gleden ved å kunne gå, er man gjerne meget forsiktig med å dekorere med glassgjenstander eller planter. Jeg har derimot funnet ut at så lenge jeg bare setter fram en til to nye gjenstander hver uke får de stå i fred og litjspira godtar de som en integrert del av "lekestua". - Ei lekestue som hun helt sikkert drømmer søtt om og tror eksisterer 24timer i døgnet, men som vi gjemmer bort så godt vi kan når klokka viser voksentid og vi tenner en flust med levende lys og later som om vi ikke er stresset, trøtt eller har masse vi skulle ha gjort!

Osteklokka er arvegods etter min kjære mormor som gikk bort så alt for tidlig for over 7 år siden. Ingenting er bedre enn å kunne se på flotte minner og arvgods, og se at disse pynter opp rekkehuset vårt, og akkurat da føler jeg at vi er ett steg nærmere ett hjem. Inni osteklokka ligger 2 stykk pioner (like ekte som vitsene på nytt på nytt)... og minner oss på at sommeren bare er 6mnd unna;) *positive tanker*!
Jeg er helt forelsket i å bruke serveringsbrett til å samle pyntegjenstander på. Det hvite serveringsbrettet bli kjøpt i våres på Plantasjen, blomstekrukkene er fra Kid og lysestaken fikk jeg i julegave av en venninne (takk Elin) i fjor. "Flasken" vet jeg ikke hva kalles eller brukes til, men den er fin å se på og ble med i posen ved et posesalg ved en loppis i fjor. Noen som vet hva en slik flaske brukes til eller kalles?
Interiørbilder fra større deler av stua og andre rom kommer etterhvert, men per dags dato er ingen rom helt kvitt 70-tallsstempelet! Men da har vi heldigvis noe å sette fingeren i!!! (ikke sant gartnern....)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du skriver en hilsen :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails