28. jan. 2011

Husmors S.O.S

Jeg har alltid kost meg med å ta vare på hjem og hage. Når jeg var liten var jeg kjempeivrig på å stikke ut så fort minusgradene krøyp oppover. Da gikk jeg ut i bua og fant fram øks (!) og spade og hakket bort vinterens siste grep om hage og inngangsparti. Så fort vann klukker inne i snømassene eller fuglene kvitrer om morgene kjenner jeg liksom hvordan øksa roper meg ut for å rydde fram våren. 

Jeg var også den første som sa i fra hjemme når jeg var ungdom at vi kanskje burde kutte ut alle filleryene på gulvet, for jeg ble så lei av alt arbeidet hver gang jeg skulle støvsuge. Jeg var ivrig på å holde det reint, og hadde god orden på ting i forhold til min unge alder.... 
Død over alle filleryer!!!

Nå i voksen alder har jeg fortsatt lysten på å holde orden, selv om det ofte er tiden som stopper meg fra å holde alt tipp topp bloggertilstand til enhver tid. Da er det de små hemmelighetene som kan være med på å gi hverdagen litt ekstra gnist
(nei, jeg snakker ikke om rosenrot eller ginseng)
og orden. 

Min nye hemmelighet er et lite hjelpemiddel i hverdagen, og denne gangen på vaskerommet. Når dette rommet står for tur i oppussing skal følgende handles inn:


Disse wallstickerne fant jeg på etsy.com (det internasjonale siden aka epla.no)
Nå slipper jeg, og særlig gartnern (!) å lure på hva alle disse symbolene på kleslappene betyr.

En god og ryddig helg til alle dere!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du skriver en hilsen :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails