21. mars 2010

Kokkespire


Våren gløtter inn på vårt flotte nye kjøkken (som er ca 85% ferdig, og som sikkert kommer til å være det fram til sommeren). Og siden gartneren hadde 27års dag på fredagen koser jeg og litjspira oss med kakebaking idag, til kakesmakerne kommer i ettermiddag :) Gartnern er på jobb og nå som litjspira sover søtt i senga si får jeg mulighet til å titte litt på mine NIB-favoritter og skrive et etterlengtet blogginnlegg!


Litjspiras sparegris tyter ut til alle kanter; bursdag, jul og småpenger har hopet seg opp, og på fredag stakk vi til IKEA for å kjøpe et kjøkken til litjspira. Og gleden var STOR når litjspira forstod at også hun har fått seg et nytt flott og ikke minst eget kjøkken!


Litjspira koker egg i bare bleien;) i bakgrunnen skimtes det nye kjøkkenet.Vi mangler fortsatt å kle igjen den rutete tapetveggen, legge fliser, montere noen dekkplater, feste lister under benkeskap og under overskapene. Men når snøen er borte fra verandaen bli det nok fart i stikksaga igjen;)


Litjspira fikk også et godt utvalg i matvarer i tre, noe som er moras (altså min) store kampsak; mer blikk- og treleker, og litt mindre plastikk!


Litjspira setter sammen bløtkaka si i tre! Et lite tips til alle i Trondheim; Lille engel i th.angellsgt har 50% på ALLE leker, og treleker har de i flust ;)

Nå skal jeg kaste meg over gjærdeigen, slik at jeg og litjspira kan bake kanelsnurrer når hun våkner, forhåpentligvis om minst en time;)


Ha en strålende vårsøndag ute i sola (for nå varmer den så herlig godt!)

1 kommentar:

  1. For en herlig liten tulle. Gøy når de har lyst til å være med å bake :)
    Velkommen til give away hos meg :)
    Trude :)

    SvarSlett

Takk for at du skriver en hilsen :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails