23. juli 2010

Muffinsbryllupskake


Miss Tiriltungen og gartnern var svært så enige om at sjokoladekake er tingen når vi skulle velge bryllupskake. Velvillig tok vi på oss oppgaven med å prøvesmake sjokoladekaker i byens beste konditorier, og vi likte det vi så og smakte, men pengeboken og antitradisjontanken ble noe usikker!
Dermed forelsket vi oss helt i tanken med å bake egen kake. Jeg smeltet marsmellows og laget MMF til å dekke kaker med. Jeg øvde meg slik en dyktig husmor gjør;) men når jeg innså at siste eksamen kom kun 4 dager for bryllupet luftet jeg ideen om muffinskake for gartneren. Han syntes først at hele ideen var litt tåpelig og vell utradisjonell! men etter å ha tryglet og bedd, og vist fram fiiiine muffinsformer på ebay og truet med at han måtte bake bryllupskaken selv, var gartneren på glid!

 

Dermed ble det sjokolademuffins med sjokoladebiter inni og hvitsjokoladeglasur, og som prikken over i'en; nydelige stemorsblomster på toppen! og med vår bryllupsflaks kom vi over det perfekte kakfaten (et blomstertårn fra et blomsterbutikk)!




Nå vet ikke jeg om det var all rødvinen eller øl'n som hadde gått folk til hodet, men vi fikk masse skryt for muffinsene, som Miss Tiriltungen bakte 80 stk av dagen før bryllupet :)

God helg til dere alle!!!

1 kommentar:

  1. Hei, jeg så du spurte om melkekartongblomstbodyene (haha for et ord.) på interiørbloggen. Uansett, det er UGLY som har dem, se her http://www.uglycc.com/news/ Ha en fortsatt fin sommerdag!

    SvarSlett

Takk for at du skriver en hilsen :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails