21. nov. 2010

Skikkelig bra lys!

På fredagen stakk jeg innom Tillertorget i Trondheim for å få litt adventsinspirasjon. Da utløp den scenen som Gartnen veeeeet at jeg hater. Jeg står i kassa på KID og står parat med fire små kubbelys. Dama bak kassen lurer på om det er adventslys jeg skal? Ja, det er det, svarte jeg. Mmmm, svarte hun. Med ett påfølgende: " Det er skikkelig bra lys". Jeg svarer med mitt mest troverdige svar: "Så flott". Hvor dama bak kasse er i godlunet og slenger på ett gjentagende "Skikkelig bra lys assa".

For noen er dette en sikkert en helt vanlig samtale, men jeg hater den evige samtalen om hvor bra et lys er. Hva er det som gjør et lys så "skikkelig bra assa" ? Er det fargen, brennetid, røykeosen eller flammekvaliteten? Skulle jeg kjøpt kvalitetslys (som jeg for min mening ikke vet helt hva er) så drar jeg så visst ikke på KID. For min del kan et lys godt være billig og brenne fort, for jeg synes alle lys er penest mens de er helt nye eller når de er tent på og står og lyser opp stua mi. Men når de står der sonn halvt nedbrendt, med talg som har bøyd seg  vil jeg helst at de skal brenne ned fort!Så til alle dere som selger lys, særlig på plasser som dagligvare, Kid, Ikea. Nille osv så kan dere for min del kalle en spade for en spade og et lys for et lys ;)

Det var dagens utblåsning! Her kommer noen bilder av fjorårets adventslys, i påvente av at jeg får disket opp med årets adventslys i løpet av neste uke :)


Ha en riktig flott søndag! Vi sitter og maler sommerfugler og hører på julemusikk :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du skriver en hilsen :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails