9. juli 2012

Striiiiike!

At Norgesferie innebærer en viss risiko for å ta bruk både regnklær og støvler vet vi alle. Allikevel tar jeg meg selv i å glemme dette så fort høsten har kommet godt igang. Jeg har hørt meg selv uttale følgende setninger gjentatte ganger "Hvorfor feriere i utlandet på sommeren, det er jo da Norge er på sitt vakreste", "Trøndelag i sommersol er det beste på jord" og "Jeg tror jaggumei det bli Norgesferie neste år, kose oss i sommersola" etc etc... *himle med øynene*

Jeg regner med dere forstår hvor jeg vil! Regnværet har ligget tungt over Trondheim de to siste dagene, og da gjelder det å være kreativ for å aktivisere litjspira. Etter at man har lest bøker, sett Pippi Langstrømpefilmer, knadd leire, lekt piknikk på stua og har danset til 90-talls slagere på stuegulvet, så trengte dagen et mer drastisk grep. Gartnern slengte fram et forslag om å polere bowlingskoene og invitere gode naboer med på en real runde bowling, og som sagt så gjort!


Ikke at bowling er det mest spennende eller artigste tidsfordrivet på jord, men det er lite som slår en 4årings forventninger til hennes første møte med en bowlingbane. Særlig når foreldrene har beskrevet aktiviteten som å dytte kuler på store brusflaske!


 

Stilen til litjspira er upåklagelig!



Hva finner dere på i det Norske "sommerværet"???

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du skriver en hilsen :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails