4. sep. 2010

Gresset er grønnere på den andre siden....


....av bua! for akkurat nå venter vi fortsatt på at vår nysådde gressplen skal begynne å spire og gro!


Dette er "hagen vår"... Jeg velger å sette det i klammetegn siden det er en av svææært få ting jeg har å utsette her hvor vi bor. Det er ikke store flekken, og i sommer har vi latt hagen forfalle og skapt et lite paradis for løvetann og andre ugress! Gressplenen har nok vært på stedet hvil i over 30 år, så nå har vi tatt tak i saken :)


Gartnern tar på seg jobben som utjevner og tramper seg over plena. Vi hadde i utgangspunktet ingen planer om å gjøre noe med plena i år. Men etter en koselig prat med en nabo lirker jeg utav meg et spørsmål om de har en slik en jernspade med spiss tupp? - slik til å røske opp jord med! Jo,visst... det hadde de. Og slik ballet det på seg til vi (det vil si gartnern) hadde 
flyttet unna ett lite tonn jord på andre sia av bua!


 

Gartnern kaster fersk blomsterjord utover plena! 
Jeg slenger fra meg heiarop og kommentarer som "æ syns du e sexy når du jobbe" :) - det fungerte!

 

Det ble mørkt og kveld før vi ble ferdig med å jevne ut jorda og så gress! Vi kjøpte en sekk med frø til 100 m2, og slengte alt utover vår 12 m2 "hage" :) nå satser vi på en tett og fin plen! - kanskje kan litjspira overnatte i telt på den lille hagflekken vår når hun blir større, og kanskje blir det vannkrig på plena til neste sommer?!? - jeg gleder meg allerede!

PS gartnern; GRESSET ER IKKE GRØNNERE PÅ ANDRE SIDEN ;)

God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du skriver en hilsen :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails