14. feb. 2010

jenterominspirasjon


Når kjøkkenet står ferdig til begynnelsen av mars (ja, tidsfristen skyves fram gang på gang og husmora er like blid for det, som hun er over mangel på søvn og ferskt brød) har vi mange nye planer. For å holde motivasjonen oppe har jeg valgt å se på neste prosjekt som vi kan kaste oss over, og dette har husmora nå bestæmt at er et flunkende nytt jenterom til litjspira. Som med alle andre rom hjem her må vi både legge nytt gulv, nye veggplater, male tak, legge opp/endre stikkontakter og innrede med funksjonelle møbler = mye mer enn "malebørsten er min beste venn" :) Men samtidig er jeg glad for at vi nå kan gjennomføre vår stil i hele huset og gjøre totale endringer med det samme.  Planene for litjspiras rom er å videreføre det gamle babyrommet i gammelleiligheten vår hvor vi hadde lys lime på veggene. Vi elsket den varme lune fargen, og hvor flott den lot seg kombinere med lys rosa.



Her er to bilder fra det gamle rommet til litjspira. Vi elsket både hvordan det så ut og hvor artig det var å ligge på gulvet å leke. Det er ufattelig å tenke på at det snart har gått 6 1/2mnd siden vi flyttet derifra.



For tiden springer jeg rundt fra butikk til butikk for å skaffe meg inspirasjon, samtidig som jeg også windowshopper en god del på e-bay. Og tidligere denne uken kom jeg over disse nydelige knaggene på europris til 29kr stykket. De ble lett med hjem, og ligger å venter i inspirasjonsskapet, som er fullt av duppetitter som vi kanskje får bruk for på et eller annet rom;)


Er det noen som vil dele gode tips om renovering av barnerom?

Hilsen en evig windowshopper;)

2 kommentarer:

  1. Hei, hei.
    Så fine knagger du har funnet. Måtte du kjøpe alle tre som ett sett eller kan man kjøpe en og en? Jeg kunne tenkte meg kun den ene med A...

    Ønsker deg en riktig fin uke! Hilsen J-K

    SvarSlett
  2. heihei! du kunne kjøpe en og en ja, så da er det bare fritt fram :)

    Håper du får en strålende uke du også!

    SvarSlett

Takk for at du skriver en hilsen :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails