1. feb. 2010

Vegg!


I det siste har det vært fryktelig stille på bloggen min. Jeg vet ikke om jeg kan kalle det bloggtørke, men uansett har hverken kameraet, pc'n eller interiøret samarbeidet med mine korte opphold i heimen mellom skole og jobb. Og det eneste interiøret jeg har møtt er nok "veggen" ;) Men når man først har møtt den såkalte veggen så er det bare å se seg rundt etter nye åpne rom, og for min del er det rommet kjøkken/bryllupsplanlegging. Før jeg går mer innpå det skal jeg heller vise frem noen av de vakre veggene jeg møter på hver dag her hjemme, noen er ferdig oppusset og noen trenger både riving og oppussing.

Disse flisene er på det nåværende kjøkkenet som er orginalt fra 1978. Flisene er faktisk utrolig kule, men må nok nyte den siste uken opp på veggen ;)

Furupanelet på kjøkkenet må vike for kjøkkenskap og ferdigmalt panel. Jeg synes malt panel er fint, men ikke når resten av etasjen har en helt annen struktur. Derfor sier vi også adios til panelveggen i løpet av nærmeste framtid!

Flisveggen bak nyovnen vår, dermed en vegg som skal få være der i all evighet ;) Og en stor takk til gartner'n som er blitt min egen lille flisexpert!

Ferdigmalte panelplater gjør renoveringsjobben vår overkommelig, og det skaper litt struktur på de ellers så store hvite overflatene. De blir sikkert et typisk begynnelsen-av-2000tallet-fenomen, men jeg synes fortsatt de er bedre enn alle andre alternativ;)

Malt strie er en av mine favoritter. De skaper litt spenning i forhold til helspaklede flater og de kan lett males over. Ett hvert hjem bør inneholde minst 5 meter med god kvalitetsstrie..... Eller så kan man rive det rett ned og sende det tilbake til 90-tallet og dets bondegule vegger og buer! Det er iallefall hva jeg tenker å gjøre neste uke :)

Og fortsatt min favoritt; tapeten i spisestua! jeg gleder meg til kjøkkenet kommer på plass for da skal jeg frotse i kjøkkentilbehør i samme blåfarge fra Nigella Lawson;)

Nå har jeg konfrontert veggen, og regner med at en god natts søvn vil kunne fjerne
veggmonstre og tidsklemmedrauger;)
*krysser fingrene*

Og takk til alle dere som titter innom titt og ofte ;) legg gjerne igjen en hilsen!

Hilsen Tiriltungen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du skriver en hilsen :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails